”HER UTVIDER JEG KONTAKTNETTET MITT MED RELEVANTE KONTAKTPUNKTER"
Schibsted ønsket å komme nærmere kundene også i de regionene de ikke har lokalaviser. En lokal tilnærming gjorde at de ønsket å se etter lokaler i Drammen, for å kunne administrere både Buskerud og Vestfold herfra. De var rundt å så på både store og litt mindre lokaler, men de følte at det kunne bli ensomt å bare være 4 personer der. Derfor begynte de heller å se etter kontorfellesskap, hvor de kunne sosialisere seg med andre, og fortsatt bevare den sosiale delen av å være på jobb. De var på omvisning her på Kontorhuset Bragernes hvor de falt for atmosfæren og de nye og freshe lokalene hvor alt er tilrettelagt. De så fordelen av å slippe den administrative delen, og de kunne heller bare fokusere på sine arbeidsoppgaver.
Askheim og sine kolleger deler et stort cellekontor hvor de alle har hver sin pult. Ved tidligere lokaler har de sittet i åpent landskap, men med forskjellig type aktivitet kan det bli vanskeligere fokusere på egne oppgaver. Mye lyd grunnet bevegelse og aktivitet var en faktor som svekket konsentrasjonen. Løsningen de har i dag med å dele et stort cellekontor fungerer veldig fint, sier Askheim. Alle som sitter sammen jobber med det samme til enhver tid. Nå kan de selv velge når de vil søke etter en samtale eller en kaffeprat med de andre leietakerne, de kan velge selv når de vil sosialisere seg.
Det som er fordelen med å sitte i kontorfellesskap, som Kontorhuset, er både størrelsen på lokalet og bredden på alle leietakerne, mener Askheim. Hvis man sammenlikner nettverket og relasjonene man skaper her, med andre mer organiserte relasjoner, kommer man mye nærmere de potensielle samarbeidspartnerne i et slikt kontorfellesskap, sier han. Man deler erfaringer, gir hverandre råd og lærer av hverandre i de dagligdagse hendelsene. Videre forteller han at med de menneskene som sitter her så utvider han kontaktnettet sitt med relevante kontaktpunkter, og dette er noe han får bruk for ved forskjellige anledninger.
Schibsted tenker langsiktig og vil ha kontakt med alle kundene sine, dermed må de også spre seg utover i de ulike regionene. Mulighetene i det lokale samfunnet er viktig for selskapet. De ser fordelen med å flytte inn i nøkkelklare kontorer hvor de ikke trenger å tenke på den administrative delen rundt bygget lenger. Å bygge relasjoner og nettverk er også noe de ser viktigheten av, og de er glad for at de valgte denne muligheten hos oss.
”Hvis man er i tvil om å flytte ut fra hjemmekontoret, eller flytte ut til regionen, så ta en tur innom Kontorhuset og hils på oss som er her.”– Andreas Askheim, Schibsted Media Group.