Inviterer til kontorprat
Trine Maren Skott-Myhre og Kolbjørn Stuvebakken er eksperter på kontorløsninger. I ti år har Kontorhuset utviklet arbeidsplasser for flere hundre bedrifter. I dag tilbyr Kontorhuset komplette løsninger i Drammen, Lier og Asker. Og de har planer om vekst og videre utvikling i regionen.
– Vi hjelpe bedrifter som ser etter cellekontorer eller større løsninger for opp mot 20 ansatte på Kjellstad, men også i Asker og Drammen har vi ulike løsninger. Hos oss kan du ha alt fra "free seating", til faste plasser i landskap, cellekontorer eller teamkontorer eller en blanding av alt, sier Skott-Myhre og Stuvebakken.
Bedrifter flytter av ulike grunner. På Kontorhusene er det i dag 130 ulike bedrifter med over 450 ansatte.
– Vi vet at behov for nye lokaler kan skyldes ønske om endring, sammenslåing eller oppdeling i flere avdelinger og virksomheter. Andre ganger flytter bedrifter fordi kontrakter utløper. Uansett er det mye å tenke på, vurdere og ta hensyn til. Derfor har vi utviklet kontorsjekken på 15 punkter, sier Skott-Myhre og Stuvebakken.
1. Er lokalene bærekraftige?
Er din bedrift i et miljøsertifisert bygg? Om ikke, er tiden inne for å flytte. Det handler om hvor stort fotavtrykk dere setter på miljøet, om å ta fremtiden på alvor og om å være en attraktiv arbeidsgiver.
2. Er du rigget for vekst?
Har du ledig plass for vekst? Det er dyrt. Alle bør ha huseiere som kan gi mulighet for å vokse uten at du må betale for plassen før du trenger den. Det handler også om å redusere plassen du trenger så sømløst som mulig og før lange husleiekontrakter utløper.
3. Har du rett varighet og fleksibilitet?
Vi tror vi på korte leiekontrakter. Vi tror også morgendagens arbeidsliv er mer fleksibelt. Da trenger du andre løsninger enn den tradisjonelle. I tillegg må hver arbeidsplass være fleksibel. Stikkord er aktivitetsbasert.
4. Er du for dele-økonomi?
Møterom, treningsrom, sosiale soner, kjøkken, spiserom, kaffemaskiner, printer og skanner passer godt i en dele-økonomi. Det er smart for miljøet, ressursbruk og lommeboka. Flere kan med fordel dele på fellesfunksjoner og maskiner.
5. Er du riktig plassert?
Har du rett adresse i morgen? Hvordan ser det ut der din bedrift holder hus om fem år? Kommer adressen din til å være attraktiv for de beste hodene i din bransje fremover?
6. Hva skjer rundt dere?
Vi tilbyr korte kontrakter, men oppfordrer til å tenke langsiktig. Hvordan skal det se ut rundt dere om ti år? Blir bygget tatt vare på og er adressen attraktivt for de beste hodene?
7. Er miljøet i bygget viktig?
Bedrifter lever ikke isolert. Ikke ansatte heller. Er det andre i bygget deres? Har bygget attraksjoner som ansatte etterspør? Hvordan er tilgangen på spisesteder, kaffeplasser eller servicefunksjoner?
8. Er dere bilbasert?
Er dere forberedt på null-utslippssamfunnet? Hvordan reiser ansatte og besøkende? Har dere tilstrekkelig parkeringsplasser og er det tilrettelagt for kollektivreiser, gående og syklende?
9. Kjenner du alle kostnadene?
Har du kontroll på kostnadene per hode? Vet du hva som er inkludert? Inkluderer det også service av kaffemaskiner, etterfylling av papir og IT-kostnader? Vi tror på «all inklusive» som også dekker administrasjon.
10. Kvadratmeterpris eller ansattpris?
Hva betyr mest: Prisen for hver kvadratmeter eller for hvert hode? Hva kan du med fordel løse sammen med andre? Må du ha egne kaffemaskiner og møterom, eller kan det deles?
11. Er inneklima viktig?
Jobber du godt i tung og oppbrukt luft? Det gjør ikke vi. Vi legger stor vekt på inneklima, gode friskluftanlegg, riktig temperatur og klimastyring.
12. Er det viktig å gjøre som andre?
Vi tror det lurt å dele på det som er egnet for deling. Vi tror på valg som er bærekraftige og tar miljø og framtid på alvor.
13. Attraktivitet i rekruttering
Bedriftene hos oss opplever at de har et fortrinn og er mer attraktive når de rekrutterer fordi lokalene er moderne, bærekraftige og etterspurte.
14. Utvidet arbeidsmiljø
Vi tilbyr et utvidet arbeidsmiljø. Din bedrift blir del av noe større. Erfaringene vi hører om, er at det også er en fordel for den enkelte bedrift. Det gir mer fart og flere impulser.
15. Vil dere ta kontorpraten?
Vi ønsker alltid å finne den beste løsningen. Vi vil gjerne høre om hvordan dere tenker. Du finner oss her – send gjerne en e-post (kontor@kontor-huset.no) så finner vi en god tid sammen eller ring oss: Kolbjørn: 909 23 922 eller Trine Maren: 911 98 901.
