Hakon Lærum (fra venstre) og Kolbjørn Stuvebakken i Kontorhuset Drift AS ønsker velkommen tilbake til Dag Brandt, Nina Viland og Andreas Askheim.
Kolbjørn Stuvebakken (fra venstre) og Hakon Lærum i Kontorhuset Drift AS ønsker velkommen tilbake til Andreas Askheim, Dag Brandt og Nina Viland.

COMBACK-SAMLING PÅ KONTORHUSET

18. oktober 2021 | Tekst: Kontorhuset

Det er comeback-tid på Kontorhuset. Bedrifter kommer tilbake. – Den beste tilbakemeldingen vi kan få, sier daglig leder Hakon Lærum i Kontorhuset.

I høst gjør mange bedrifter comeback på Kontorhuset. Flere bedrifter er på full fart tilbake, etter at de i kortere eller lengre tid har hatt andre adresser. De sa opp kontraktene og søkte seg ut av ulike årsaker, men det som trekker dem tilbake, er ganske samstemt. Vi har møtt tre av dem som i høst på nytt har signert leiekontrakter med Hakon Lærum og Kolbjørn Stuvebakken i Kontorhuset Drift AS.
 

Moderne utstyrt
 

Andreas Askheim som leder Buskerud-kontoret til Schibsted, er på plass i Kontorhuset på Kjellstad i Lier fra årsskiftet.
 

– Det var litt tilfeldig at vi startet på Kontorhuset sommeren 2017, men det er ikke tilfeldig at vi kommer tilbake etter to år. Vi har erfart at alt på Kontorhuset fungerer, at lokalene er moderne, at møterommene er digitalt tilrettelagte og rigget for den nye hverdagen, sier Askheim.
 

Stor fleksibilitet
 

En av grunnene til at bedrifter flytter ut, handler om oppkjøp og sammenslåinger.
 

Dag Brandt som leder Accuro Consulting AS, er en av dem som i sin tid flyttet som resultat av en fusjon. Nå er han tilbake.
 

– Her har vi alt vi trenger med kontorfellesskap, cellekontorer og møterom i ulike størrelser, og vi har stor fleksibilitet med tre måneders bindingstid. Perfekt for å svare opp fremtidige behov og ønsker, sier Brandt.
 

Alt inkludert
 

Nina Viland er av dem som erfarte Kontorhusets løsninger i kontorfellesskapet på Bragernes i Drammen.

– Kontorhuset sparer oss for mye tid vi før brukte på stort og smått i administrasjonen, enten det handler om kontrakter og oppfølging av renhold, toalettpapirer, skannere eller kaffemaskiner. Her er alt inkludert, blir tatt hånd om og virker som det skal, sier Viland.


Felles kultur
 

– Vi trenger egne lokaler for å jobbe sammen. Det må til for å bygge vår kultur. Samtidig er det store fordeler med å dele sosiale soner, møterom, kjøkken, toaletter, printere og skannere med andre. Deleøkonomi er smart. Vi sparer penger og får flere impulser og et sterkt profesjonelt nettverk. Alt det får vi her, sier Askheim.
 

– Nettverk er en gratis effekt på Kontorhusene våre. Det kan gi salg og oppdrag du ellers ikke ville fått, men like viktig tror vi impulser fra uformelle møter ved kaffemaskinen eller rundt lunsjbordet er, sier Stuvebakken. Han peker også på miljø og bærekraft.
 

– Deleøkonomi er smart for miljøet. Det er mer bærekraftig, rett og slett.
 

Post Korona
 

– Vi ser at folk jobber mer fleksibelt nå enn før Korona-pandemien traff oss i mars 2020. Det kan være færre folk på kontorene på en onsdag og torsdag, men flere på lørdager og søndager enn vi så tidligere. For oss er det viktig å forstå hva bedriftene trenger og sørge for at vi har et opplegg som treffer næringslivets behov, sier Lærum.
 

– Da er godt utstyrte lokaler og tilrettelagte møterom helt nødvendig. Det får vi her. Det handler om å være rigget for den nye hverdagen, sier Askheim.