HVORDAN ER DET Å VÆRE LEIETAKER HOS KONTORHUSET?
Hvor lang tid tar det før jeg kan benytte meg av et kontor?
Etter første gang du tar kontakt med oss, enten for en omvisning eller en prat, trenger det ikke ta mange dagene før du sitter i et helt nytt kontor i moderne lokaler. For oss i Kontorhuset er det viktig å ikke skape en intern konkurranse, og derfor er vi opptatt av at ikke for mange firmaer fra samme bransje sittende på samme lokasjon. For oss er det viktig å både ta vare på de enkelte leietakere, men også fellesskapet og relasjonene. Derfor blir det vurdert hvilke firmaer som kan få tilgang til miljøet hos oss. Så om det ikke er for mange konkurrerende bedrifter av deg som sitter på samme lokasjon, vil du kunne flytte inn så fort du har mulighet, med forbehold om at det er ledige kontorplasser.
Kan jeg velge hvilket kontor jeg vil?
Selvsagt kan du velge hvilket kontor som skal bli ditt, av de gjenværende ledige. Noen kontorer er tiltenkt en person, mens andre rommer opptil 20 personer. Sammen finner vi det kontoret som passer best for deg eller dere med tanke på dagens situasjon, endrer dere antall mennesker eller arbeidsform så kan du like lett bytte kontor. Vi vektlegger ulike ting: noen synes utsikten er det viktigste, mens andre vil ha kortest vei å gå til kaffemaskin eller printeren. Eller kanskje du vil velge kontor basert på hvilke firmaer som blir naboene dine?
Hva gjør jeg første dagen jeg kommer?
Første dagen hos oss i Kontorhuset vil vi avtale et tidspunkt hvor vi møtes. Da vil du få dit eget nøkkelkort og vi viser deg både ditt kontor og alle de andre fasilitetene. Du vil få all informasjon du trenger, som både passord til internett, hvordan du kommer deg inn i bygget, hvordan du åpner og låser døren din, tilgang til intranettet osv. En slik første dag består av mange inntrykk, og vi forventer ikke at du skal huske all informasjon. Derfor ligger det en brukermanual på intranettet med all informasjon du måtte trenge. Etter denne introduksjonen vil du ha tilgang til kontoret ditt til alle døgnets tider, hver eneste dag.
Vil det komme noen uforutsette kostnader som jeg ikke visste om?
Nei, det vil aldri komme noen uforutsette kostnader fra oss. Kontorplassen din betaler du for månedlig. Inkludert i denne leien er booking av møterom, tilgang til alle de andre lokasjonene, oppbevaring og bruk av kjøkken, tilgang til internett, mottakelse av post, vask av kontoret ditt, med mer. Det som ikke er inkludert i leien er bruk av kopimaskinen og kaffemaskinen. Når du skal bruke disse skanner du nøkkelkortet ditt, slik at vi kan fakturere deg en gang i måneden for disse variable kostnadene.
Kan jeg bruke alle lokasjonene selv om jeg bare har kontorplass ved en av dem?
Du kan selvfølgelig benytte deg av alle kontorfellesskapene vi har. Kanskje du en dag er ute på møter hos kunder, og en annen lokasjon ligger mer sentralt for deg? Da kan du benytte deg av en free seating-plass eller et stillerom. Du er alltid velkommen, uansett hvor du er. Kanskje du møter noen nye businesspartnere i lunsjen?
Er det mulig å bytte kontor, både internt og mellom de ulike kontorhusene?
Så fort det blir et ledig kontor på huset kan du melde din interesse og bytte kontor. Å bytte kontor mellom de ulike kontorhusene er heller ikke noe problem så lenge det er ledig kontorplass ved ønsket lokasjon.
Hvordan er fellesskapet blant leietakerne?
Vi vil beskrive fellesskapet som sosialt, lærende, motiverende og ærlig. Det består av firmaer fra mange forskjellige bransjer, i forskjellige størrelser. Fellesskapet preges av en seriøsitet når det trengs, men også inkluderende og pratsomme mennesker når man kan. Du får jobbe i fred og ro, uansett om du har et cellekontor eller en free seating-plass, men i sosiale situasjoner er det masse latter og glede spredt via både dagsaktuelle temaer og faglig læring.
Har du flere spørsmål som vi ikke har svart på? Eller vil du møtes for en liten kontorprat? Ikke nøl, ta kontakt på hakon@kontor-huset.no.